Ervaar de vrijheid van
een leven zonder
bril en contactlenzen!

De eerste stap naar
een ooglaserbehandeling of lensimplantatie
is een vooronderzoek.

Ooglaseren

Meestal geschikt voor personen
jonger dan 45 jaar

Lenswissel

Meestal geschikt voor personen
ouder dan 45 jaar

Vooronderzoek

Na een vooronderzoek weet u of u
in aanmerking komt voor behandeling

Hoe gaat het in zijn werk:

1. Vooronderzoek

Na het vooronderzoek weet u of u in aanmerking komt voor behandeling en welke methode het beste bij uw ogen past.

De eerste stap naar goed zicht zonder bril en contactlenzen is een uitgebreid vooronderzoek. Tijdens dit onderzoek bepalen we of u in aanmerking komt voor een ooglaserbehandeling of lensimplantatie.

De optometrist of refractionist brengt alle facetten van uw ogen in kaart met specialistische apparatuur. De oogarts analyseert vervolgens de meetgegevens en bespreekt ze met u. Daarnaast vragen we u van alles over uw zicht en uw gezondheid. Ook controleren we de gezondheid van uw ogen. Het vooronderzoek duurt ca. 1,5 uur.

Ongeveer 80% van de personen die een vooronderzoek laten uitvoeren, komt in aanmerking voor een ooglaserbehandeling of lensimplantatie. Mocht dat bij u ook het geval zijn, plannen we deze na het vooronderzoek graag met u in (als u dit wenst).

De kosten voor het uitgebreide vooronderzoek inclusief behandeladvies en gesprek met de oogarts bedragen €100. Deze dient u voorafgaand aan onderzoek per pin te betalen in de kliniek. In verband met de betrouwbaarheid van de oogmeting is het vooronderzoek maximaal 3 maanden geldig. Vindt uw behandeling binnen deze 3 maanden plaats? Dan rekenen we voor het vooronderzoek slechts €10,00 en wordt €90,00 in mindering gebracht op uw factuur.

2. Behandeling

Memira biedt alle mogelijke ooglaser- en lensbehandelingen aan. Welke type behandeling het meest geschikt is voor u, is afhankelijk van uw ogen en uw wensen.

Tijdens het vooronderzoek hoort u of een ooglaserbehandeling of lensimplantatie bij u mogelijk is. Ook vertellen we u welk type laserbehandeling of lens het beste bij uw ogen en uw wensen past.

Veel andere aanbieders bieden slechts één of een beperkt aantal behandelingen aan. Memira biedt alle typen behandelingen aan. Hierdoor weet u zeker dat u altijd de behandeling krijgt die het beste bij uw ogen past.

Op de dag van de behandeling worden voorafgaand aan de behandeling uw ogen gedruppeld. Dit doet geen pijn. Als de druppels zijn ingewerkt, ziet u de oogarts weer die u ook heeft gezien bij uw vooronderzoek. Hij zal de behandeling bij u uitvoeren.

Een ooglaserbehandeling duurt ongeveer 30 seconden per oog en een lensimplantatie is in circa 10 minuten per oog klaar. Na de behandeling kunt u even bijkomen, om vervolgens weer naar huis te gaan.

3. Controles

Bij de meeste behandelingen heeft u direct na de ingreep alweer goed zicht en kunt u de volgende dag al weer aan het werk

Na de behandeling krijgt u oogdruppels mee naar huis. Deze druppelt u in uw ogen volgens het druppelschema dat u meekrijgt. Uiteraard krijgt u instructies hoe u dit moet doen. Ook plannen we verschillende controles met u in na de behandeling.

In zeldzame gevallen is er een aanvullende behandeling nodig om het gewenste resultaat te bereiken. Mocht dit het geval zijn, is deze nabehandeling bij de prijs inbegrepen.

De SMILE ooglaserbehandeling is een ontspannen, maar zeer professionele medische behandeling. Ik ben erg tevreden met het resultaat!
Corneel van Jaarsveld

Corneel van Jaarsveld heeft een SMILE ooglaserbehandeling ondergaan bij Memira. Hij is zelfstandig ondernemer in de evenementenbranche. Daarnaast is hij sportief. Hij is erg blij dat hij dankzij zijn SMILE ooglaserbehandeling verlost is van lenzen. Hij vertelt over zijn ervaring met de behandeling bij Memira.

5 jaar garantie
Onze garantie bestaat uit:
  • Gratis controles gedurende vijf jaar
  • Gratis aanvullende behandelingen (indien nodig) gedurende vijf jaar
  • Dag en nacht professionele hulp en ondersteuning via onze 24/7 bereikbaarheidsdienst

Bij Memira by Bergman Clinics zijn we bezig om niet alleen onze cliënten beter te maken. Daarnaast kijken we naar mogelijkheden om ook onze zorg iedere dag beter te maken. Dat doen we door onze zorg continu te evalueren en te kijken hoe het anders kan. We registreren dan ook allerlei gegevens rond de behandeling en vragen ook aan cliënten om vragenlijsten in te vullen. Door alle verzamelde data te analyseren krijgen we steeds een beter beeld van de resultaten van onze behandelingen.

Deze informatie is voor ons belangrijk om de zorg steeds beter te maken. We vinden het echter ook belangrijk dat cliënten, geïnteresseerde verzekeraars of andere zorgverleners inzicht hebben in de kwaliteit van de zorg die wij bieden. We maken dan ook de kwaliteitsgegevens die we hebben openbaar. De informatie verversen we regelmatig, zodat altijd de meest recente analyses beschikbaar zijn.

Onderwerpen kwaliteitsinformatie
De kwaliteitsinformatie hebben we geordend naar de volgende onderwerpen:
- Resultaat van de behandeling
- Veiligheid
- Cliëntgerichtheid
- Ervaring van arts en team